19 August 2015

Kunjungan hormat Jawatankuasa Pengelola KSKM Kinta Utara ke PPD Kinta Utara



IPOH: Jawatankuasa Pengelola KSKM bagi daerah Kinta Utara kelmarin telah melakukan kunjung hormat ke Pejabat Pendidikan Daerah Kinta Utara (PPDKU). Kunjungan berkenaan adalah julung kali dilakukan bagi sesi 2015 – 2017. Jawatankuasa ini disambut oleh Tuan Pegawai Pendidikan Daerah Kinta Utara, Tuan Haji Hasni bin Hasshim dan pegawai di pejabat berkenaan.


Perbincangan turut dihadiri oleh Pegawai Eksekutif PPDKU memfokuskan pengurusan latihan pembantu makmal, sahsiah dan disiplin. Antaranya jadual waktu tugas anjal di mana terdapat pengurusan sekolah yang membenarkan AKP balik awal atas budi bicara.

Perbincangan ketika sedang berlangsung
Pembantu makmal di sini turut diminta bertimbang rasa dengan ketua jabatan jika diminta  melakukan kerja yang bukan hakiki dengan syarat ianya tidak dijadikan sebagai suatu kerja yang rutin. Pihak PPDKU memaklumkan telah mengenalpasti segelintir di kalangan anggota kumpulan pelaksana (AKP) di daerah ini yang menyalahguna surat pelepasan seminar atau kursus, AKP berkenaan tidak menghadirkan diri ke seminar atau kursus.

Pegawai Eksekutif PPDKU turut menasihatkan mana-mana AKP yang melakukan sebarang pekerjaan di luar memohon kebenaran dari Unit Tatatertib untuk kebenaran melakukan luar agar dapat menghindari permasalahan di kemudian kelak. Jelas beliau, ada di kalangan AKP ini melakukan kerja-kerja sampingan hingga lewat malam dan lewat hadir ke tempat kerja pada pagi berikutnya.

Gambar kenangan bersama-sama Tn Hj Hasni bin Hasshim
Maklum balas dari Tuan Haji Hasni bin Hasshim, beliau sedia membantu mendapatkan peruntukan bagi kursus pembantu makmal pada cuti persekolahan hujung tahun ini. Jawantankuasa Pengelola KSKM diminta menyediakan kertas kerja untuk kursus amali untuk tempoh selama 3 hari. Kerjasama dan hubungan baik KSKM dan PPDKU diharap berterusan terutama dibarisi oleh jawatankuasa pengelola yang berkaliber.